INCONTROL SETUP FAQ
Wat is InControl?
-
InControl is een groep onderling verbonden producten die via mobiele en internettechnologieën binnen en buiten uw voertuig verbinding kunnen maken.
Hoe schaf ik InControl aan?
-
InControl-producten moeten worden gekozen op het moment dat u uw voertuig bestelt, aangezien de benodigde hardware alleen in de fabriek kan worden ingebouwd.
Kan ik InControl voor mijn huidige voertuig aanschaffen?
-
Momenteel is het alleen mogelijk om een voertuig met InControl te kopen als InControl wordt gekozen op het moment dat u het voertuig bestelt, omdat de hardware in de fabriek wordt ingebouwd. Andere mogelijkheden worden bekeken.
Wat gebeurt er als ik mijn met InControl uitgeruste auto verkoop?
-
Wanneer u uw auto verkoopt of inruilt, of het eigendom van uw voertuig privé overschrijft, moet u het voertuig van uw InControl-account verwijderen. U doet dit door u aan te melden bij de Land Rover InControl Website, op de voertuigdashboardpagina op "Voertuiginstellingen" te klikken en vervolgens op "Voertuig verwijderen" conform de Algemene voorwaarden van InControl.
De InControl-services moeten voor de resterende duur van het abonnement worden overgedragen aan de nieuwe eigenaar die de InControl-account moet instellen
Ik heb een tweedehands voertuig gekocht. Hoe maak ik een InControl-account en activeer ik de InControl-services?
-
Wanneer u uw auto van een concessiehouder koopt, helpt die u hierbij. Controleer eerst of uw voertuig geschikt is voor de InControl-services. De dakconsole van uw voertuig moet zijn voorzien van twee kleppen, die kunnen worden geopend door erop te drukken. Achter de kleppen bevinden zich een SOS-noodoproepknop (SOS-pictogram) en de Optimised Land Rover Assistance-knop (pictogram van moersleutel).
Als het lampje in de SOS-noodoproepknop brandt en het lampje in de Optimised Land Rover Assistance-knop niet brandt, gaat u naar www.incontrol.LandRover.com en volgt u de stappen voor het maken van uw InControl-account en activeren van de InControl-services.
Als u ziet dat het lampje in de Optimised Land Rover Assistance-knop brandt, dient u contact op te nemen met de concessiehouder, omdat u de koppeling tussen uw auto en uw InControl-account niet zelf kunt maken.
Hoe weet ik of ik InControl heb in mijn tweedehands voertuig?
-
De dakconsole moet zijn voorzien van twee kleppen die kunnen worden geopend door erop te drukken. Achter de kleppen bevinden zich een noodoproepknop (SOS-pictogram) en de Land Rover Assistance-knop (pictogram van moersleutel). Neem bij twijfel contact op met uw dealer.
Hoe maak ik een InControl-account en activeer ik de InControl-services?
-
Wanneer u uw auto van een concessiehouder koopt, helpt die u hierbij. U kunt ook naar www.incontrol.LandRover.com gaan en de stappen volgen voor het maken van uw InControl-account en activeren van de InControl-services.
Hoe weet ik of mijn InControl-services zijn geactiveerd?
-
Wanneer de InControl set-upprocedure succesvol is afgerond, worden uw InControl-services geactiveerd en wordt een bevestiging gestuurd naar het e-mailadres dat u tijdens de set-up hebt geregistreerd.
De volgende keer dat u de motor start, gaan de lampjes in de SOS-noodoproepknop en de Optimised Land Rover Assistance-knop in de dakconsole van het voertuig allebei branden.
Hoe kan ik een voertuig aan mijn account toevoegen?
-
Wanneer u via de My Land Rover InControl Website bent ingelogd, kunt u een voertuig aan uw account toevoegen door op het tabblad "Voertuig toevoegen" boven aan de voertuigdashboardpagina te klikken en de weergegeven stappen te volgen.
Hoe kan ik mijn InControl-services beëindigen?
-
Om uw InControl-services te beëindigen, gaat u naar de My Land Rover InControl Website, klikt u op "Voertuiginstellingen" op de voertuigdashboardpagina en vervolgens op "Voertuig verwijderen".
Let op, uw account blijft geactiveerd, zelfs als er geen voertuig mee is verbonden. U kunt ook uw account verwijderen, indien er geen ander voertuig mee is verbonden en/of u uw account niet meer wilt gebruiken. Klik daarvoor op het tabblad "Mijn account", selecteer het gedeelte "Account verwijderen" en klik vervolgens op de knop "Account verwijderen".
INCONTROL TROUBLESHOOTING FAQ
Hoe kan ik mijn e-mailadres, contactgegeven en voorkeuren bijwerken?
-
Voor bijwerken van uw gegevens gaat u naar www.LandRoverincontrol.com/owner, meldt u zich aan bij uw account en selecteert u "Mijn Account", of gaat u naar Instellingen/Mijn account in de InControl Remote Smartphone App, waar u uw contactgegevens kunt bijwerken, uw wachtwoord kunt wijzigen en uw PIN kunt resetten.
Wat gebeurt er met mijn gegevens, wie heeft toegang tot mijn gegevens en heb ik toegang tot mijn gegevens?
-
Alle gegevens worden opgeslagen overeenkomstig de vereisten voor gegevensbescherming in het land waar het voertuig is gekocht. Zie het privacybeleid van Land Rover InControl voor meer informatie.
Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn telefoon?
-
Land Rover raadt klanten aan de juiste beveiliging voor hun apparaten in te stellen. Als u uw telefoon hebt verloren of als die is gestolen, meldt u zich via de My Land Rover InControl-website aan bij uw InControl-account en wijzigt u uw wachtwoord en PIN.
Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord voor de InControl Remote Smartphone App ben vergeten?
-
Selecteer de optie "Wachtwoord vergeten" in het aanmeldscherm van de InControl Remote Smartphone App of op de My Land Rover InControl-website en volg de aanwijzingen.
Wat gebeurt er als ik mijn beveiligingsvraag/-antwoord vergeet?
-
Neem in dit geval contact op met uw concessiehouder. Om de account opnieuw te maken hebt u bewijs van eigendom van de auto en toegang tot de auto nodig.
Kan ik meer dan een auto aan mijn InControl-account koppelen?
-
Ja, u kunt meer dan een auto aan uw InControl-account koppelen.
Om een auto aan uw account toe te voegen, gaat u naar www.incontrol.LandRover.com, klikt u op het tabblad "Voertuig toevoegen" boven aan de voertuigdashboardpagina en volgt u de stappen voor toevoegen van uw nieuwe auto aan uw bestaande InControl-account