INCONTROL CONNECT FAQS

INCONTROL APPS FAQs

Wat zijn InControl Apps?

  •   

    Land Rover InControl Apps zijn een aantal bekende apps die zijn geoptimaliseerd voor voertuigen en die via een speciale USB-poort op het scherm van het infotainmentsysteem in uw voertuig worden weergegeven. Eenmaal verbonden maakt een complete selectie apps media streaming, cloud based services, location based services en nog veel meer mogelijk via het in het dashboard aangebrachte touchscreen.

Hoe schaf ik InControl Apps aan?

  •   

    InControl-producten moeten worden gekozen op het moment dat u uw voertuig bestelt, aangezien de benodigde hardware alleen in de fabriek kan worden ingebouwd.

Kan ik InControl Apps voor mijn huidige voertuig aanschaffen?

  •   

    Momenteel is het alleen mogelijk om InControl Apps te kopen in een nieuw voertuig. InControl Apps wordt gekozen wanneer het voertuig wordt besteld, omdat de benodigde hardware in de fabriek wordt ingebouwd. Andere mogelijkheden worden bekeken.

Wat gebeurt er wanneer ik een tweedehandswagen met InControl Apps koop?

  •   

    Controleer de compatibiliteit van uw telefoon via het gedeelte voor de eigenaar op Land Rover.be. Indien uw telefoon compatibel is, kunt u InControl Apps op uw smartphone installeren en is de InControl Apps-functie onbeperkt bruikbaar.

Kan ik voor andere regio's bedoelde apps downloaden?

  •   

    Door veranderen van uw regio via het tabblad Opties van de Smartphone App kunt u zien welke apps beschikbaar zijn voor gebruikers in andere regio's. U kunt deze apps alleen downloaden indien deze ook beschikbaar zijn voor uw eigen regio. Opmerking: beschikbaarheid van een app betekent niet automatisch dat deze ook in uw voorkeurstaal beschikbaar is.

Wat kost InControl Apps?

  •   

      

    Het InControl Apps-systeem heeft een bepaalde prijs, omdat in de fabriek de nodige hardware moet worden ingebouwd. Vraag uw lokale concessiehouder naar de kosten. De InControl App is gratis verkrijgbaar in zowel de Google Play Store als de Apple App Store. Voor sommige apps van derden moet een aankoopprijs worden betaald, of worden abonnementskosten in rekening gebracht.

Kan ik InControl Apps in elke Land Rover gebruiken?

  •   

    InControl Apps moet worden gekozen wanneer uw voertuig wordt besteld, omdat de benodigde hardware alleen in de fabriek kan worden ingebouwd. Vraag uw lokale concessiehouder naar de beschikbaarheid.

Wat heb ik nodig om InControl Apps te kunnen gebruiken?

  •   

    U hebt een auto nodig die is uitgerust met InControl Apps, een ondersteunde smartphone en de bij uw telefoon geleverde USB-kabel. Wij adviseren met klem om reservekabels te kopen van de fabrikant van uw mobiele telefoon, zoals iPhone Lightning-kabels van Apple inc.

Worden ook tablets ondersteund?

  •   

    Momenteel niet.

Is mijn telefoon compatibel met InControl Apps?

Moet ik mijn iPhone-software bijwerken?

  •   

    InControl Apps werkt het best met de nieuwste besturingssoftware (iOS 8+)

Hoe installeer ik Land Rover InControl Apps op mijn smartphone?

  •   

      

    Afhankelijk van uw apparaat gaat u naar de Apple App Store of naar Google Play op uw smartphone. Zoek naar 'InControl Apps' en selecteer Land Rover InControl Apps uit de weergegeven lijst. Bij twijfel kunnen InControl-apps worden geïdentificeerd aan de vermelding van Land Rover als fabrikant en de weergave van het Land Rover-logo. Selecteer Installeren en accepteer de toestemmingen om de installatie te starten. Na de installatie kunt u de app openen en een korte uitleg bekijken.

Moet ik de InControl-apps en eventuele updates via WiFi downloaden?

  •   

    InControl-apps en eventuele updates kunnen via een 3G-verbinding worden gedownload. Downloaden via WiFi wordt aanbevolen omdat hierdoor de kosten van gegevensoverdracht verminderen en een goede verbinding gewaarborgd is.

Hoe weet ik of er nieuwe apps beschikbaar zijn?

  •   

    Een lijst van huidige compatibele apps wordt regelmatig bijgewerkt en automatisch in de Smartphone App weergegeven.

Hoe installeer ik een compatibele app?

  •   

    Open Land Rover InControl Apps op uw smartphone blader door de lijst 'Niet geïnstalleerde apps' tot u de door u gewenste app vindt. Selecteer deze app. Afhankelijk van uw apparaat gaat u nu automatisch naar de Apple App Store of de Google Play Store. Download en installeer de app zoals normaal. Het pictogram van de nieuwe app verschijnt in het deel "Geïnstalleerd" wanneer u de eerstvolgende keer via uw smartphone een verbinding met de auto tot stand brengt.

Waarom zijn in InControl Apps niet al mijn apps beschikbaar?

  •   

      

    Alleen apps die door Land Rover zijn goedgekeurd, zijn beschikbaar om in InControl Apps te worden gebruikt.

Ik heb mijn telefoon bijgewerkt en nu werkt InControl Apps niet meer.

  •   

      

    Wij doen er alles aan om te waarborgen dat InControl Apps compatibel is met de nieuwste bedieningssystemen. Probeer de Smartphone App opnieuw op uw apparaat te installeren.

Werkt InControl Apps ook wanneer de auto in beweging is?

  •   

      

    Om veiligheidsredenen zijn sommige aspecten van InControl Apps beperkt of uitgeschakeld wanneer de auto in beweging is.

Moet ik een account maken om sommige apps te kunnen gebruiken?

  •   

    Wij adviseren met klem om na het downloaden van toepassingen van derden uit de Apple App Store/Google Play Store deze app eerst op de telefoon te openen en daarna pas verbinding met het voertuig te maken. De app kan toestemmingen hebben die moeten worden goedgekeurd voordat de app in de auto kan worden gebruikt. Ook moet soms een account worden gemaakt.

Ik heb een telefoongesprek gevoerd en moest mijn iPhone ontgrendelen voordat ik InControl Apps weer kon gebruiken. Waarom?

  •   

    Dit is een beveiligingsfunctie van Apple. Indien uw telefoongesprek voert dat langer duurt dan de Auto-Lock-instelling, wordt de telefoon vergrendeld, ook indien deze met InControl Apps is verbonden. U kunt uw iPhone instellen op 'Auto-Lock nooit' via: Instellingen>Algemeen>Auto-Lock en selecteer "Nooit". N.B. De Auto-Lock-instelling "Nooit" is in sommige situaties misschien niet beschikbaar, bijvoorbeeld wanneer uw iPhone door een business beheerder ingestelde instellingen heeft die alleen met een pincode kunnen worden vrijgegeven.

Wanneer ik mijn telefoon op de auto aansluit, krijg ik altijd een pop-up op het apparaat, waarmee ik toestemming moet geven voor de verbinding. Hoe kan ik dit opheffen?

  •   

    Bij de iPhone wordt dit voorkomen door op de knop Home te drukken alvorens de verbinding met InControl Apps tot stand te brengen. Bij Android-apparaten wordt in de prompt een selectievakje weergegeven. Zet hierin een vinkje om pop-ups bij verbinding met de auto uit te schakelen.

Maakt InControl Apps gebruik van Mobile Data?

  •   

    Ja. Het verdient aanbeveling om voor het gebruik van InControl Apps alleen een smartphone met een passend data-abonnement te gebruiken.  

Waarom toont mijn cluster een actief telefoongesprek wanneer ik spraaksturing gebruik?

  •   

    Wanneer u een spraaksessie start, activeert uw telefoon een virtuele telefoonoproep (zonder kosten) om toegang tot de microfoons van de auto te krijgen.

Welke verbindingskabel heb ik nodig?

  •   

    U kunt de bij uw telefoon geleverde USB-kabel gebruiken. Als u deze kabel niet hebt, is een USB naar Lightning (voor iPhone) of USB naar micro-USB (voor de meeste Android-telefoons) nodig. Het verdient aanbeveling om een reservekabel van uw telefoonfabrikant te kopen.

Welke USB-poort moet ik gebruiken?

  •   

    InControl Apps gebruikt een speciale USB-poort, die wordt aangeduid met het InControl Apps-pictogram.

Waar moet ik mijn apparaat opbergen wanneer het in verbinding is met InControl Apps?

  •   

    Berg uw apparaat op in de buurt van de speciale InControl Apps USB-poort.

Moet ik de app starten voordat ik verbinding met de auto maak?

  •   

    Nee, bij iPhone krijgt u als de app niet geopend is een verzoek om deze te openen. Als u een Android-telefoon gebruikt, kunt u 'Altijd toestaan' gebruiken om toekomstige veroeken te voorkomen. Denk er echter wel aan dat u telefoon moet worden ontgrendeld alvorens verbinding kan worden gemaakt. Wanneer uw apparaat eenmaal is verbonden, zijn er geen handelingen via de telefoon meer nodig.

Mijn telefoon is verbonden en ik kan de apps zien, maar er komt geen geluid uit de luidsprekers in het interieur. Hoe maak ik verbinding met Bluetooth?

  •   

    Bij het verbinden van een telefoon wordt op het touchscreen een veroek weergegeven voor "Bekijken" en "Bluetooth-instellingen". Om via InControl toegang tot audio te kunnen krijgen, moet uw apparaat via Bluetooth met de auto verbonden zijn. Selecteer "Bluetooth-instellingen" en volg de aanwijzingen voor het koppelen van uw telefoon. Wanneer de verbinding tot stand is gebracht, wordt het verzoek voor "Bluetooth-instellingen" vervangen door "Bekijken en luisteren" wanneer uw telefoon via Bluetooth is gekoppeld maar niet de actieve geluidsbron is. Als u nog steeds geen geluid hoort, controleert u of uw smartphone met de auto is gekoppeld door de stappen te volgen die in het gedeelte voor de eigenaar op Land Rover.be worden weergegeven. Controleer ook of het audiovolume van de telefoon en de auto hard staat.

InControl Apps is op mijn apparaat geïnstalleerd, maar het maakt geen verbinding met de auto

  •   

    Controleer bij het verbinden van uw telefoon met de auto of uw apparaat is ontgrendeld, of hoezen of schermafdekkingen open zijn (sommige hoezen vergrendelen de telefoon wanneer ze worden gesloten), of alle open apps zijn afgesloten en de telefoon op de speciale InControl Apps USB-poort (aanduiding) is aangesloten. Als dit het probleem niet oplost, controleert u of uw apparaat compatibel is. Ga hiervoor naar de pagina voor compatibiliteit op www.LandRover.be

Kan ik InControl Apps op meer dan een smartphone gebruiken?

  •   

    Ja. Elke compatibele smartphone waarop InControl Apps is geïnstalleerd kan verbinding met het touchscreen tot stand brengen. Er kan echter slechts één apparaat tegelijkertijd verbonden zijn.

Wat gebeurt er als er geen dataverbinding is?

  •   

    Bij het gebruik van InControl-services in gebieden met een slechte netwerkdekking (bijvoorbeeld afgelegen gebieden op het platteland) wordt een pop-up weergegeven wanneer er geen dataverbinding voor een gewenste functie beschikbaar is.

Welke ondersteuning is er voor vragen over InControl Apps?

  •   

    U kunt contact opnemen met uw plaatselijke concessiehouder.

INCONTROL WI-FI FAQs

Wat is Wi-Fi Hotspot?

  •   

    Wi-Fi Hotspot zorgt voor een 3G Wi-Fi-toegangspunt in uw auto. Met Wi-Fi Hotspot kunnen passagiers via de 3G-verbinding in het voertuig via 8 apparaten verbinding maken met internet. Daarbij wordt een dakantenne gebruikt die voor een meer betrouwbare verbinding onderweg zorgt. Het signaal van de gegevensverbinding via de dakantenne is sterker dan met een smartphone in het voertuig, aangezien de carrosserie van het voertuig een goede ontvangst van gegevens kan belemmeren. Behalve de hardware in het voertuig hebt u een mobiele SIM-kaart nodig, die in de SIM-kaartlezer in het voertuig moet worden geplaatst.

Zorgt Wi-Fi Hotspot onderweg voor een continue Wi-Fi-verbinding?

  •   

    Wi-Fi Hotspot werkt via een netwerk voor mobiele telefonie. Het biedt in de auto een betere dataverbinding dan een smartphone, maar werkt niet in gebieden waar geen netwerkdekking voor mobiele telefonie beschikbaar is.

Heb ik een SIM-kaart nodig voor mijn Wi-Fi Hotspot?

  •   

    Ja. Het systeem werkt alleen met een 3G SIM-kaart en een gegevensabonnement/-vergoeding. Het systeem zorgt in de auto voor een mobiele internetverbinding voor apparaten met Wi-Fi, zoals mobiele telefoons, tablets, enzovoort. Het werkt in feite als een "3G-dongle".

Welk type SIM-kaart heb ik nodig?

  •   

    U hebt een 3G "SIM Only-kaart voor data" nodig. Soms worden deze kaarten "SIM Only-kaart voor internet" of "SIM Only-kaart voor breedband" genoemd. Dit is een andere kaart dan de SIM-kaart in uw mobiele telefoon.

Moet ik voor mijn SIM-kaart een internetbundel aanschaffen?

  •   

    Ja. Wi-Fi Hotspot werkt alleen als er voor uw SIM-kaart een gegevensabonnement is afgesloten. Met een SIM Only-kaart voor telefonie (zoals in sommige mobiele telefoons) kunnen geen gegevens worden verzonden en opgehaald.

Beveelt Jaguar Land Rover een bepaalde SIM-provider aan?

  •   

    Jaguar Land Rover beveelt momenteel geen provider voor gegevensabonnementen aan. U kunt op veel plaatsen een SIM Only-kaart voor data kopen. SIM Only-kaarten voor data en internetbundels zijn verkrijgbaar van alle grote serviceproviders voor mobiele telefonie.

Kan ik de gegevens van mijn mobiele-telefoonabonnement gebruiken?

  •   

    Dat hangt af van de serviceprovider en het soort abonnement dat u hebt. Sommige providers bieden "gedeelde abonnementen" waarmee een extra SIM voor uw Wi-Fi Hotspot kan worden geleverd, die aan het gedeelde abonnement kan worden gekoppeld. Dit betekent dat uw Wi-Fi Hotspot en uw mobiele telefoon gegevens verbruiken van uw gedeelde abonnement en dat u daarvoor één rekening krijgt.

Kan ik Wi-Fi Hotspot afzonderlijk bestellen, of is dit gekoppeld aan andere opties?

  •   

    Wi-Fi Hotspot is momenteel een functie die aan InControl Remote is gekoppeld. Wi-Fi Hotspot kan alleen worden besteld voor voertuigen met InControl Connect.

Met welke soorten netwerken werkt Wi-Fi Hotspot?

  •   

    Wi-Fi Hotspot werkt met 3G-netwerken. De meeste netwerken ondersteunen 3G. Wi-Fi Hotspot is niet compatibel met 4G.

INCONTROL REMOTE PREMIUM FAQs

Hoe kan ik mij op Remote Premium abonneren?

  •   

    U moet een abonnement op InControl Connect hebben voor toegang tot de functies van Remote Premium. Momenteel is het alleen mogelijk om een voertuig met InControl Connect te kopen als InControl wordt gekozen op het moment dat u het voertuig bestelt

Wat is de functie Beep and Flash?

  •   

    Met de functie Beep and Flash kunt u heel eenvoudig en snel uw voertuig terugvinden. Door in het welkomstscherm van de InControl Remote Smartphone App op de knop "Beep and Flash" te drukken, gaan de alarmlichten knipperen en klinkt er een geluidssignaal.

Wat is de functie Vergrendelen op afstand?

  •   

    Met de functie Vergrendelen op afstand kunt u uw voertuig met één druk op de knop op afstand sluiten. Dit werkt alleen als u daarvoor eerst uw InControl PIN invoert.

     

    Door op de knop "Vergrendelen" op het scherm Veiligheid voertuig van de InControl Remote Smartphone App te drukken, worden de portieren alleen aan de buitenkant gesloten (van binnen kunnen ze gewoon nog worden geopend), wordt het alarm ingeschakeld, worden de zijspiegels dichtgeklapt en worden de ruiten gesloten.

Wat is de functie Ontgrendelen op afstand?

  •   

    Met de functie Ontgrendelen op afstand kunt u op afstand met één druk op de knop het bestuurdersportier van uw voertuig ontgrendelen. Dit werkt alleen als u daarvoor eerst uw InControl PIN invoert

     

    Door op de knop "Ontgrendelen" op het scherm Veiligheid voertuig van de InControl Remote Smartphone App te drukken, worden de zijspiegels uitgeklapt, worden de gedimde koplampen ingeschakeld en knipperen de alarmlichten twee keer. Uit veiligheidsoverwegingen wordt het bestuurdersportier automatisch weer gesloten wanneer dat portier niet binnen 45 seconden is geopend.

Wat is de Wake up timer?

  •   

    Om de accu te sparen, worden bepaalde, onbelangrijke functies van InControl Remote uitgeschakeld als er vier dagen niet met het voertuig is gereden, bijvoorbeeld als u op vakantie bent. De functies van de InControl Remote Smartphone App worden automatisch opnieuw geactiveerd wanneer er weer met het voertuig wordt gereden.

     

    Met de Wake up timer kunt u de activering van deze functies in uw voertuig inplannen. Het InControl Remote System kan zo worden geprogrammeerd dat het wordt ingeschakeld op de datum die door u wordt ingesteld in het scherm Wake up timer van de InControl Remote Smartphone App. Vanaf die datum kunnen dan alle InControl Remote-functies weer worden gebruikt.

Wat is de functie Alarm resetten?

  •   

    Met de functie voor het resetten van het alarm kunt u vanaf uw telefoon het voertuigalarm resetten wanneer dat afgaat. Als het alarm van uw voertuig wordt geactiveerd, verschijnt er in de InControl Remote Smartphone App een pop-upscherm met daarin een optie voor resetten van het alarm. Het alarm kan ook opnieuw worden gereset via het scherm Veiligheid voertuig.

Waarom worden sommige/alle InControl Remote-functieknoppen in mijn versie van de InControl Remote Smartphone App grijs weergegeven?

  •   

    Bepaalde InControl Remote-functies kunnen in de InControl Remote Smartphone App zijn uitgeschakeld indien factoren worden waargenomen die het gebruik van deze functies belemmeren. Wanneer wordt geprobeerd om een uitschakelde InControl Remote-functie in te schakelen, krijgt u een foutmelding met uitleg over de reden waarom de knop tijdelijk is uitgeschakeld, zoals:

     

    - De motor draait al

    - Geen internetverbinding

    - Er wordt een conflicterende functie uitgevoerd

    - Er wordt een conflicterende functie uitgevoerd

    - Het alarm van het voertuig is geactiveerd. In dit geval is alleen de Alarm Reset-functie beschikbaar.

Waarom krijg ik een foutmelding wanneer ik via de InControl Remote Smartphone App een handeling wil laten uitvoeren?

  •   

    De handelingen in de InControl Remote Smartphone App worden alleen uitgevoerd als aan een aantal voorwaarden vooraf is voldaan. Het voertuig controleert deze voorwaarden telkens voordat wordt geprobeerd een op afstand verzochte handeling uit te voeren. Als niet aan een van de voorwaarden wordt voldaan, wordt in de InControl Remote Smartphone App een bericht weergegeven met de reden voor de fout in kwestie.

INFOTAINMENT

Ons intuïtieve en volledig nieuwe multimediasysteem.

INCONTROL PROTECT

Houd uw wagen in de gaten en vraag om hulp waar u zich ook bevindt.

INCONTROL SECURE

Bij diefstal kan uw wagen worden opgespoord en gerecupereerd.

INCONTROL SUPPORT

Kom meer te weten over de InControl-producten en contactgegevens.