EDOUARD VERMEULEN & RANGE ROVER
Edouard Vermeulen, de drijvende kracht achter modehuis Natan, is het nieuwste boegbeeld van de campagne ‘New Generation of Leaders’, na Piet Boon en Sergio Herman. Net als Range Rover streeft hij met het merk Natan naar tijdloze ontwerpen die elegantie uitstralen. Ook duurzaamheid is van grote waarde voor beide merken. De Belgische ontwerper neemt ons mee op pad met zijn Range Rover P550e Electric Hybrid (PHEV) en toont ons hoe waarden als innovatie, schoonheid en stille luxe zijn dagelijks leven vormgeven.
Stille start
De dag van Edouard Vermeulen begint in Knokke, waar hij ’s ochtends meestal met een koffie in de hand de tuin in trekt of de rust van de zee opzoekt. Knokke ligt hem nauw aan het hart. De ontspannen sfeer die er hangt, staat in sterk contrast met de drukte die meestal heerst in Brussel. De mindset aan de kust inspireert hem om te genieten en leidt tot een rustig begin van de dag.
Bruxelles, ma belle
Vervolgens voert zijn Range Rover P550e Electric Hybrid (PHEV) hem naar zijn volgende bestemming en andere grote liefde: Brussel. “Als ik onderweg ben, plan ik meestal wat interne meetings in de auto. Mijn Range Rover is, bij wijze van spreken, mijn rijdende kantoor: geluidsdicht en voorzien van alle comfort.” In de wagen kan Edouard Vermeulen een setting creëren die aansluit bij zijn behoeften en tot rust komen; een moment waarin comfort en inspiratie heersen, afgewisseld door telefoontjes of een streepje pianomuziek.
Tijdloos design
"Ik ben al jarenlang een liefhebber van Range Rover vanwege het tijdloze ontwerp, de ongekende luxe en de veiligheid van de wagen. De waarden van Natan en Range Rover liggen dan ook heel dicht bij elkaar." Dat tijdloze design dat Range Rover kenmerkt, is namelijk ook een terugkerend element in de ontwerpen van Natan. De balans tussen toegankelijkheid en exclusiviteit, volledig op maat, vind je zowel in de modellen van Range Rover als in de collecties van Natan.
Quiet Luxury
Eenmaal aangekomen aan het atelier van Natan is parkeren met de Range Rover een zorgeloze evidentie, zelfs in hartje Brussel. Dankzij de vierwielbesturing van de wagen is de draaicirkel gereduceerd tot die van een kleine stadswagen. “Dat geeft je als bestuurder een gevoel van ‘quiet luxury’: details die niet meteen zichtbaar zijn maar wel het verschil maken.” Die quiet luxury is ook een van de waarden die sterk naar voren komt bij Natan. Elk project en bijbehorend resultaat wordt gerealiseerd door een sterke inzet, elke dag opnieuw.
Een duurzame toekomstvisie
Nog een waarde die Range Rover en Natan beide hoog in het vaandel dragen is duurzaamheid, zowel voor de collecties als voor de klanten. Gedreven door duurzaamheid en innovatie introduceerde Natan een revolutionair nieuw materiaal in zijn couturecollectie: organisch, plantaardig en milieuvriendelijk leder gemaakt van cactus. Zo zet het modehuis zich in voor een toekomst waarin duurzame mode heerst. “Op dat vlak streven Natan en Range Rover naar hetzelfde. Beide merken zetten in op verduurzaming en zoeken manieren om te innoveren en mee te groeien met de veranderende wereld. In lijn met die filosofie lanceert Range Rover ook in 2025 een volledig elektrische wagen.”
Leiden is vertrouwen
Innovatie speelt een belangrijke rol in dat duurzame toekomstbeeld. En om te innoveren zet Edouard Vermeulen ook in op de volgende generatie, zoals zijn nichtje Marie-Charlotte en ander jong talent uit zijn team. “Goed leiderschap uitstralen is niet altijd even makkelijk en groeit met de jaren. Voor mij is vertrouwen in het team en je zakenpartners altijd de sleutel geweest. Wie geen vertrouwen krijgt, kan niet openbloeien. Ik probeer mijn team dus wel richting te geven als mentor, maar ook niet te veel te sturen, want dat beperkt hun creatieve vrijheid.” Zo zoekt men bij Natan steeds naar de balans tussen traditie en vernieuwing. Als invloedrijke stem in het modelandschap hecht Edouard Vermeulen ook veel belang aan de stem van de volgende generatie, en dat blijkt uit zijn inspirerende manier van aansturen. De jongere generatie vormt de toekomst van Natan, en wordt daarom ook zo veel mogelijk gestimuleerd en gemotiveerd om uit te blinken. "Ik wil een sterk modehuis achterlaten en heb er alle vertrouwen in dat dankzij de nieuwe generatie het merk zal blijven voortbestaan, zelfs wanneer ik er niet meer ben."
ONTDEK ANDERE LIFESTYLE STORIES
PIET BOON & RANGE ROVER: VERENIGD IN TIJDLOOSHEID
Range Rover richt samen met Piet Boon de blik op modern luxury: waar die nieuwe weelde vandaag voor staat en waar ze te vinden is. Als tweede gezicht in de ‘New Generation of Leaders’-campagne – na een lancering met Sergio Herman – neemt de Nederlandse ontwerper en entrepreneur ons in de nieuwe Range Rover mee op een trip langs lopende en afgeronde projecten van zijn internationaal gevierde Studio Piet Boon. Verbonden door hetzelfde DNA – dat tijdloosheid, schoonheid en kwaliteit ademt – werd de tour een ode aan comfort en duurzaamheid.